Sedem skušnjav družbenih omrežij
Sedem skušnjav družbenih omrežij
Poleg znancev, prijateljev in neznancev, s katerimi si izmenjujemo novice, lepe in težke trenutke, informacije, poglede, se v globelih spleta in družbenih omrežij klatijo tudi zveri, ki se jim je bolje izogniti. Postni čas je pravi trenutek za ozaveščanje tovrstnih nevarnosti za dušo.
Podjetja, ki stojijo za družbenimi omrežji, služijo od naše pozornosti, pri čemer s pridom izkoriščajo naše strasti, ki jih katekizem razvrsti v sedem glavnih grehov. Kot pravi strokovnjakinja za komuniciranje Véronique Reille Soult, na družbenih omrežjih uspevajo vsebine, ki so izrazite, pretirane in usmerjene v čustva ljudi: ko sporočilo spodbuja katero od grešnih nagnjenj, je potencial za njegovo odmevnost in razširjanje podvojen.
Napuh, prvi med vsemi glavnimi grehi, na spletu najde odlično zemljo za rast. Kdor sledi skušnjavi hipertrofiranega jaza, bo prepričan, da imajo njegova mnenja težo skorajda v vsaki situaciji, čuti se upravičenega presojati tudi najbolj osebna in zasebna dejanja posameznikov, ki jih niti ne pozna. Ko na spletu kaj objavi, ga skrbi predvsem, kakšen vtis bo pustil. Da izgube časa in pozornosti s preverjanjem, koliko jih je všečkalo njegovo objavo, ne omenjamo.
Drugi glavni greh, ki preži: lakomnost. Ta se kaže, ko s svojimi objavami uporabnik želi doseči prav poseben namen, finančni izkupiček, ali ko za vsako ceno želi plezati po karierni lestvici in vse podredi zgolj temu cilju. Pristnost sporočil ob tem kajpada trpi. Na spletu bo lakomnež poleg tega zapravil ure in ure dragocenega časa, da bi našel nekaj centov cenejši izdelek.
Tretjič, nečistost. Kogar zanese v danes zlahka dostopno pornografijo – po nekaterih raziskavah je blizu petine vseh iskanj v spletnih iskalnih s tega področja –, se oddalji od pogleda na spolnost, ki ceni skladnost vseh človekovih razsežnosti: duha, duše in telesa. Številne spletne strani in omrežja prikazujejo karikature človeške ljubezni in telesnosti. Posledice poseganja po njih so lahko odvisnosti, skrhana razmerja, slaba samopodoba in duhovna otopelost.
Četrtič, nevoščljivost. Nevoščljivcu se ob vrsti fotografij izbrane hrane, slikovitih potovanj … cedijo sline, vendar zadovoljstvo ljudi na objavljenih fotografijah le stežka pogoltne. V svoji žalosti ostane sam.
Petič, požrešnost. Tu ne gre le za nezmeren odnos do hrane, pač pa tudi za informacijsko požrešnost. Uporabnik se le stežka upre temu, da ne bi zelo pogosto, tudi na nekaj minut, vzel v roke telefonček in preveril zadnje novice in objave.
Šestič, jeza. Družbena omrežja njeno izražanje spodbujajo, saj močno čustveno obarvana sporočila prejmejo več všečkov. Nebrzdano nezadovoljstvo in jeza sta na nekaterih omrežjih, kot je X, prevladujoči občutji. Nekateri politiki ju s pridom izkoriščajo in z njuno pomočjo krepijo privrženost volilnih upravičencev.
Sedmič, lenoba. Biti len pomeni storiti samo tisto, kar se nam ljubi, in ne storiti tistega, kar moramo storiti. Drsanje po družbenih omrežjih od tega, kar bi bilo zares pomembno, dobro in koristno storiti, odvrača. Marsikdo priznava, da je še pred leti pred spanjem prebiral romane ali duhovne knjige, danes pa obleži s telefonom v roki.
Ob koncu pregleda spletnih skušnjav povejmo, da se Gospod veseli spokorjenega grešnika. Zatorej: če te tvoj telefonček vodi v greh, ga odloži. V roke ga vzemi, ko ti bo to pomagalo k ponižnosti, velikodušnosti, dobrohotnosti, notranjemu miru, delu in zmernosti.